My 21st birthday! - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Desiree Breen - WaarBenJij.nu My 21st birthday! - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Desiree Breen - WaarBenJij.nu

My 21st birthday!

Door: DesireeinNZ

Blijf op de hoogte en volg Desiree

05 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Richmond

Zoals jullie allemaal wel weten ben ik afgelopen vrijdag 21 geworden. Donderdagavond heeft Bernadette mij een verjaardagstaart gebakken. Het was een hele lekkere. Met bramen. We zijn toen met zijn allen op gebleven tot het 12 uur was en ik jarig was. Iets voor 12 waren Bernadette, Joost en Gijs allemaal weg. Die kwamen om 12 uur weer tevoorschijn met slingers. Terwijl zij aan het zingen waren hebben ze mij versiert met de slingers. Na het zingen kreeg ik de mededeling dat ik ze de hele dag om moest houden. Daar was ik het niet helemaal mee eens, maar ik heb het netjes gedaan. Want achja het hoort erbij. Ik heb toe nook mijn cadeautjes gekregen.

Een kiwiknuffeltje, onderzetters van NZ, een ballon met happy birthday, een bordje met de tekst please keep clean en een heel mooi glazen ding met een varenblad (het teken van NZ) en NEW ZEALAND erop.
Ik ben er super blij mee. Het zijn (zo als ik had gevraagd) cadeautjes van hier met een mooie herinnering.

De volgende morgen hebben we als ontbijt wentelteefjes gegeten. Yammie!!
En ik heb vlak voor we naar het werk gingen toch mijn slingers om moeten doen. Met de mededeling dat ik ze absoluut niet af mocht doen. Iedereen moest zien dat ik jarig was en 21 werd. Toen ik aan het werk ging heb ik ze toch maar afgedaan, dat kan niet praktisch zitten als je moet werken (denk ik)… Toch heb ik ze netjes met elke pauze omgedaan.

Veel mensen gingen mij feliciteren. Wat eigenlijk ook wel weer leuk was. Geeft je toch een extra gevoel van dat je jarig bent.
Iedereen zei alleen dat je werkt op je verjaardag:O Dus toen mijn afdelingshoofd vroeg hoe mijn verjaardag was zei ik leuk alleen ik moet werken (natuurlijk wel met een big smile). Hij zei dat ik naar huis mocht. Maar omdat ik alleen niet zover kom, moest IK maar ff gaan regelen dat de anderen ook vrij kregen. Dat vond ik niet zo een heel slim plan dus heb ik Paul gezegt, dat hoor jij eigenlijk te doen;) meer als grapje doelend, maar toch. Toen zei Paul, oke dan zal ik dat wel even regelen:) Zo gezegd, zo gedaan. Bernadette kwam na 5/10 minuten al naar mij toe met de mededeling: ik ben vrij:D
Toen hebben we Joost opgehaald en Gijs. We waren dus al om kwart voor 3 vrij. Yeeeeeey!!

Eerste hebben we wat boodschappen gedaan en toen zijn we naar het strand gegaan. De jongens wat bier mee want Bernadette wou wel bob’en. Het was lekker weer en we hadden allemaal we zin om te gaan zwemmen, alleen hadden Bernadette en ik geen zwemkleding aangetrokken of een handdoek mee genomen zoals de jongens wel hadden gedaan. Dus wij zijn met onze kleren aan de oceaan in gedoken. Wel koud hoor:O!!! Maar wat leuk! Dat was iets wat ik eigenlijk nooit verwacht had om te gaan doen, zwemmen in zee (oceaan) op mijn verjaardag… Thuis maar snel even gedouched en toen eten gehaald bij de pizzahut:D

In de eerste pauze heeft Julie (iemand bij Gijs van het lab) iets verteld over een traditie voor je 21ste verjaardag. Ze drinken hier namelijk een Yardie leeg. In 1 keer:O.
Omdat we toch hier waren vonden we eigenlijk dat we ons ook aan die traditie moisten houden dus hebben we een yardie gekocht. Ze zeiden weld at hij groot was, maar hij was groter dan ik had gedacht. Toen we hem uitpakten viel mij dat toch wel even tegen.
Om het even uit te proberen hebben we het ding met water gevuld, zodat ik kon zien hoe dat drinkt. Toen ben ik tot de conclusie gekomen dat dat ding niet in 1 keer leeg te drinken is. Gelukkig was Gijs dat met mij eens. Ik moest hem alleen wel leeg hebben voor we uitgingen. Daar kon ik best mee leven ;).

Dus na het eten dat ding maar gevuld met bier. Wat een bier gaat erin. Bijna 2.5L, ONGELOFELIJK!! Maar het was zo gaaf om te doen.

Ik heb hem helemaal alleen leeggedronken. Ik was vet trots op mijzelf. Nadat je dat ding hebt gedronken zit je ook super vol:) Het heeft Joost verbaasd hoe goed ik die yardie onder controle had. Dat had hij niet verwacht:D Ik ook niet. En toen was het alweer tijd om naar de stad te gaan:). We hebben er een mooie avond van gemaakt. Ook zijn we zaterdag naar Malbas gegaan. Ook die avond was een groot succes. Die avond hoefde ik alleen geen bier meer. Dat smaakte mij helemaal niet. Verder hebben we veel lol gehad afgelopen weekend. Dat werd mij ook gezegd op het werk. Dat ik eerder vrij kreeg als ik er een mooi weekend van maakte. Dat is zeker wel gelukt:P

Knuffel vanuit het verre Aotearoa


  • 05 Oktober 2011 - 05:52

    Stefano:

    Klinkt als een onvergetelijke verjaardag :D
    Tof!
    Xx

  • 05 Oktober 2011 - 09:57

    Ilonka:

    Een super verjaardag om nooit meer te vergeten!!
    Meid nog van harte gefeliciteerd! (een beetje laat:$, maar beter laat dan nooit!)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Richmond

Stage in NZ

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2012

Teambuilding

26 November 2011

Quad rijden

31 Oktober 2011

Christchurch!

07 Oktober 2011

Mijn werkzaamheden

05 Oktober 2011

My 21st birthday!
Desiree

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 11365

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 15 Februari 2012

Stage in NZ

Landen bezocht: