Mijn werkzaamheden - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Desiree Breen - WaarBenJij.nu Mijn werkzaamheden - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Desiree Breen - WaarBenJij.nu

Mijn werkzaamheden

Door: DesireeinNZ

Blijf op de hoogte en volg Desiree

07 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Heeeee iedereen!

Omdat ik veel vragen krijg over wat ik nu precies doe op stage, is hier een verslag;)

Ik loop veel met mensen mee. Ik heb nu ook 3 testen die ik zelf doe.
Moisture 105, moisture 105 waitaki, moisture 70, ash en sand.

Dit zijn een beetje droge stof en gloeirest bepaling. Alleen sand is nog een keer extra gloeien.
De methode is anders dan bij het waterschap. Ik vind dit leuker. Ook omdat ik elke keer andere testen erbij doe.

Ik heb met al wel 10 verschillende analyses meegelopen. En als ik met Mia meeloop, laat ze bepaalde dingen 1 keer zien en dan moet ik het doen.
Gaat het goed de eerste 1/2 keer dan gaat zij gewoon weg iets anders tussen door doen. Ik krijg dus wel veel vrijheid.

Vandaag was het zo iemand was bezig met de protien analyse. Maar die had een training en toen moest ik verder inwegen en gaan destrueren.
Ik heb vorige week donderdag 1 keer meegekeken met deze analyse. Dus dat vond ik wel heel gaaf. Maar omdat ik toch fijn vond dat er iemand bij stond heb ik Mia gevraagt.
Ze heeft mij allemaal aanwijzigingen en tips gegeven. Ik heb verder al het werk gedaan. echt super gaaf.

Ook vond Mia dat ik de 2de week wel een analyse alleen kon doen. Want dat was een makkelijke. Maar dat vond Serena niet goed. Toen zei Mia, als je met mij meeloopt morgen
mag je hem nog wel alleen doen:D alleen liep ik toen niet met Mia mee..
Maar ik heb al zo veel geleerd. Sommige dingen zijn hetzelfde als op school.. Bryan stelt altijd vragen, en die moet ik beantwoorden. Ik weet bijna altijd de antwoorden wel, maar zit dat een beetje te prutsen met hoe ik dat het beste in het engels verteld krijg. Maar hij zegt ook altijd wel van, denk dat je het volgende bedoeld maar dat je het niet goed in het engels onder woorden kunt brengen. En dat is meestal ook zo. Als ik het niet snap geef ik dat ook eerlijk toe. En ik stel regelmatig vragen, of herhaal wat ze gezegt hebben zodat ik het goed begrepen heb.

Een gewoon gesprek voeren in het Engels gaat bijna zonder stotteren. :D Niet altijd even vloeiend maar kom beter uit mijn woorden dan eerst.
In de pauzes praat ik met Bernadette ook vak gewoon engels.
Ik ging zelfs laatst met Gijs boodschappen doen en toen zei ik: I need... toen begon hij te lachen en zij You need what?
en toen hebben we een hele tijd engels gepraat.. Het is soms zo gewoon dat je er zo in overschakeld. Ook wel eens thuis. Echt heel raar.

Verder ben ik nog steeds bezig met chinees leren en Serena met nederlands leren.

We hebben afgelopen donderdag met de afternoontea iets speciaals gehad. Dat gebeurd elke maand bij Foodlab. Dan kiezen ze een thema en in dat thema moet je dan iets maken.
Deze maand was het worldcup Rugby. Ik had zuid-Afrika getrokken. Ik heb milktart gemaakt. Was eigenlijk best lekker. Vorige maand hadden ze dat het geel moest zijn. Echt heel leuk. En aan het eind moet iedereen iets positiefs zeggen over elkaar of over het lab.

ook maak ik monsters klaar voor andere analyses.. Komt vooral omdat ik ze eerst heb.. Ik mag ze blenderen.
Zo heb ik vaak zalm monsters.

Ook mogen we wel eens een fles wijn mee naar huis nemen. Als Foodlab er mee klaar is en er is niks mis met de wijn mag je soms een fles wijn halen per persoon. Dat zijn dan bij ons 4 flessen:P
Best wel chill.. Er zitten ook wel hele lekkeren bij zeggen Gijs, Bernadette en Joost.

xxx Desiree

  • 07 Oktober 2011 - 20:27

    Ingrid Wind:

    Wat leuk, fijn dat je het goed doet op stage. en vooral dat je het ook leuk vind. Fijn gevoel dat ze zoveel vertrouwen in je hebben ook. Moet je goed doen. Ik denk dat het voor jou niet zo moeilijk zal zijn iets positiefs over het lab of over je collega's te vertellen.
    Grappig dat Engels een beetje je spreektaal wordt dan.
    Gaan jullie naar de worldcup rugby toe ?
    Heb je je verjaardagskaart al binnen ? Ik ben heel erg trots op je. Mijn collega's vragen ook hoe het met je gaat daar en hoe het is. Ze vonden het wel grappig van die pul bier.
    Ga lekker van het weekend genieten ? Hebben jullie al internet in jullie woning ?
    xxx en veel plezier mama

  • 21 Oktober 2011 - 22:46

    Oma Wind.:

    Hoi die Desiree.Ik zag nu pas dat je wat over de studie hebt geschreven.
    Fijn dat je er zoveel plezier in hebt .Ik zal deze brief weer uitdraaien dan kan opa hem ook lezen.
    Hij vraagt nog wel eens,heb je nog wat van Desiree gehoord ?? Ja dus. Fijn dat je zo trouw iets laat horen.xxx knuffel van opa en oma groetjes en tot de volgende nieuwsbrief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Stage in NZ

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2012

Teambuilding

26 November 2011

Quad rijden

31 Oktober 2011

Christchurch!

07 Oktober 2011

Mijn werkzaamheden

05 Oktober 2011

My 21st birthday!
Desiree

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 11364

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 15 Februari 2012

Stage in NZ

Landen bezocht: